Muj denPo absolvování magisterského studia na Vysoké škole ekonomické v Praze nastoupila Barbora Hindrová na pozici auditora ve společnosti PwC Audit. Audituje široké spektrum společností z různých sektorů, především výrobní a obchodní společnosti z oblasti potravinářství, logistiky, zdravotnictví, sportu a státní instituce. Od roku 2014 se navíc věnuje školení nových kolegů na metodologii auditu a účetnictví.

5:50 V tuto hodinu začínám svůj den nejčastěji, někdy ještě dříve, podle toho, kam zrovna vyrážím. V brněnské kanceláři moc často nebývám, většinu práce provádím přímo v prostorách klientů. Za klienty jezdím s celým auditním týmem do nejrůznějších koutů České republiky, nejčastěji do Prahy, ale také do Opavy, Bruntálu, Břeclavi a mnoha dalších měst.

7:30 – 8:00 Dorazím ke klientovi, uvítám se se zaměstnanci účtárny a finančním ředitelem, prohodíme pár slov, co nového se událo a jak se daří v podnikání. Pak si nastíníme, jak bude audit probíhat a jaký bude časový plán. V auditu, jako v každém jiném projektu, je čas omezený a proto velmi důležitý faktor a je potřeba jej umět dobře řídit.Bara

8:30 – 10:00 Přichází diskuze se členy týmu. Plán auditu už mívám připravený dopředu, takže si jej s kolegy jen projdeme, rozdělíme si úkoly a dáme si termíny, kdy by měla být práce hotová. V tuto chvíli přichází také má oblíbená činnost, kdy seznamuji nové kolegy s tím, jak to u klienta funguje, v čem podniká, jaké má vnitřní procesy a kdo jsou lidé, se kterými býváme nejčastěji v kontaktu. Také je potřeba novým členům týmu upřesnit, jak postupovat při provádění auditních testů a na které specifické oblasti daného klienta si dát pozor a jak je vyřešit. Čeká mě schůzka s klientem, proto si připravím témata, která bych chtěla projít, a také si prohlédnu čísla ve výkazech, abych měla představu, jak podnikání fungovalo.

10:00 – 11:00 První větší schůzka s finančním ředitelem a s jednatelem společnosti. Nejprve probereme otázky týkající se podnikání – jaký byl rok, jak šly prodeje, jestli se dařilo plnit rozpočet, jak se daří implementovat nový informační systém, jak dopadl interní audit a jaké plány do budoucna společnost čekají. Tyto schůzky jsou také jedna ze zajímavých činností v auditu, kde se dozvíme mnoho informací ohledně podnikání od velmi zkušených a znalých lidí.

11:00 – 12:00 Zpracuji si informace ze schůzky a dám si je do souvislosti s účetnictvím. V tuto chvíli posoudím celkový obraz společnosti a informace, které bych čekala v účetní závěrce a jejich dopad na audit a procedury, které provádíme. Přichází okamžik, kdy mohu uplatnit své znalosti z daného sektoru, účetních standardů (českých i IFRS) a metodologie auditu.

12:00 – 13:00 Vyrážíme s kolegy a někdy i se zaměstnanci klienta na oběd. Atmosféra se odlehčí a můžeme se všichni hlouběji seznámit. Často se i s kolegy vidíme jen několikrát ročně, skoro každý týden pracuji s jinými lidmi a poznávání nových lidí a udržování kontaktů může být zábavné a obohacující.

13:00 – 16:00 Nastává kolotoč, kdy se schází spousta úkolů. E-maily ohlašují jednu zajímavost za druhou, novinky v účetnictví, v metodologii a dotazy klientů. Pracuji na auditu takových oblastí, jako je výzkum a vývoj, a mezitím plánuji schůzky, vyřizuji telefonáty s ostatními klienty a vedoucími ostatních zakázek. Také musím stále monitorovat ostatní členy týmu a dění na zakázce, odpovídám na jejich dotazy a diskutujeme o problémech, které jsme odhalili.

16:00 – 17:00 Dnes jsme narazili na zajímavou otázku vykazování tržeb, kterou nejprve rozebereme se zaměstnanci klienta, pak v týmu, kdy využijeme naše znalosti účetnictví a pracujeme s účetními předpisy. Protože je problém dost složitý, kontaktujeme i další zaměstnance PwC

17:00 – 18:00 Na závěr dne procházím s jednotlivými členy týmu jejich práci, srovnám si, jestli jsme na dobré cestě vše stihnout, jak jsme si naplánovali, a také jejich práci reviduji a posuzuji, jestli jsou naše procedury dostatečné, abychom mohli podložit závěry ve výroku.

18:00 Podle situace odcházím domů, i když se stává, že se práce nahromadí a musím zůstat déle.

19:30 Dorazím domů a věnuji se domácnosti, je potřeba uklidit a uvařit, také se věnuji rodině a při práci na zahrádce dám odpočinout myšlenkám.

22:00 – 23:00 Připravuji téma na školení na další den, plánuji, co probereme a také si tím rozšiřuji vlastní znalosti a dovednosti.

23:00 Je čas jít spát.

Pin It on Pinterest

Share This

Odebírejte novinky od ACCA

Zapište se do našeho newsletteru, aby vám neunikly poslední novinky ze světa ACCA.

Děkujeme za zapsání do mailového seznamu. Již brzy se můžete těšit na zprávy od ACCA.